Kad bi dijete odrastalo u svom ritmu, bez da itko utječe na nj, bez da mu itko govori što je što, razvilo bi svoju vlastitu 'inteligenciju', ono što danas zovemo - spiritualnošću.
Zbog toga je spiritualnost, za većinu ljudi, jako težak proces. Da ih se, slučajno, nije od malena pokušavalo indoktrinirati, prirodno bi im bilo da se okrenu prema unutra. Unutra, je jedino mjesto gdje bi prirodno sami najprije tražili odgovore.
Zato se sada, u meditaciji, od nas traži da zatvaramo oči. Da bi se moglo 'gledati unutra'.
Hoćemo li u životu raditi prelijepe stvari, ili one destruktivne, ovisi o tome koliko su dobro koordinirane naše emocije i naš intelekt.
Postoji jedan segment u svima nama koji je jako nasilan. Upravo nasiljem i računamo povijest svijeta: pećinski ljudi su ubijali toljagama. U kameno doba se ubijalo kamenjem, u željezno doba, željezom, u brončano doba, broncom, sada je na redu nuklearno doba.
Najpametniji ljudi su redovito pridonosili nasilju u svijetu. Da se to nije događalo, onaj jedan koji je stvarni problem, ubio bi štapom jednog ili dvojicu, kamenom koliko se može dobaciti. No, sada se smatramo jako pametnima, jer samo jedan čovjek može ubiti na milione drugih, i to dodirom, na tipku, samo jednog prsta.
Je li to pamet? Intelekt? Inteligencija?
Inteligencija je najveći blagoslov koji je ljudima dan, ali postaje pravo prokletstvo, samo zato što se njome služe ljudi koji ne znaju što je odgovornost. Dislocirali su se od svoje ljudskosti.
U Indijskoj kulturi postoji inicijacija u obrazovanje, koja se zove Brahmopadesha. Inicijacija je važna zato što se na obrazovanje gleda kao na davanje moći. Morate imati dobro koordinirane misli i emocije, ili ih znati dobro koordinirati, da ne biste stečeno znanje/moć, pretvorili u štetu.
Djecu se uči da su oni sami Brahman, Aham Brahmasmi, a to znači, kaže Sadhguru, da su odgovorni za sve.
Izvor:
https://isha.sadhguru.org/uk/en/wisdom/article/vidyarambham-initiation-into-education
No comments:
Post a Comment